Twoje konto

GTranslate

TUSZETIA?potrzebuje informacji

19 posts / 0 nowych
Ostatni wpis
Obrazek użytkownika marek
Amator Kaukazu
Niedostępny
Ostatnio był(a): 11 lat 11 miesięcy temu
Dołączył: 17.03.2007 - 19:06
15 Kwiecień, 2007 - 21:41

TUSZETIA?potrzebuje informacji

Witajcie moze ktos ma cos do powiedzenia na temat tegoz regionu bede wdzieczny za pomoc pozdrawiam

Obrazek użytkownika Kupilas
Poznający Kaukaz
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 11 miesięcy temu
Dołączył: 02.08.2013 - 06:07
2 Sierpień, 2013 - 06:16

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Witam wszystkich. Odswiezam temat, bo odnosnie Tuszetii, a konkretnie noclegow, nie ma za wiele.
Planujemy zwiedzic a wlasciwie odwiedzic Kachetie i Tuszetie dlatego mam pytanie znacie jakas dobra lokalizacje w Tuszetii gdzie moglibysmypobyc chwile i niekoniecznie mowie o Omalo bo przejad tam jest troche za drogi. Chodzi przede wszystkim o cos w stylu agroturystyki z lokalnym jedzeniem i super gospodarzami.

Obrazek użytkownika R.I.P.
Amator Kaukazu
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 9 miesięcy temu
Dołączył: 16.04.2012 - 13:20
2 Sierpień, 2013 - 07:40

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

R.I.P.:
Jesli ktos wybiera sie do Tuszetii to polecam nocleg u Any i Pato w Pszaweli telefon do nich numer z Polski 995 599 350 549. Warto sie przespac zanim wyruszy się przez przelęcz nie jest bogato ale czysto. U Iriny, Zandraszwilich wszyscy sa bardzo mili, goscinni i poznaje sie wielu ciekawych ludzi u nich ale Ana jest sto razy bardziej goscinna i tam poznaje sie Gruzinow. Jedzenie super (tak sie objadlem baranina, ze nie moglem sie podniesc, ale nie moglem jej przestac jesc) owoce, warzywa, chleb, sery, miody, wino, czacza wszystko domowe (zrobione przez nich albo sasiadow). Sa poprostu rewelacyjni. Ana mowi po rosyjsku. Nocleg z jedzeniem sniadanie i obiadokoloacja 30 lari. Maja tez samochod terenowy wiec mozna przeprawic sie do Omalo czy gdzie sie tam chce.
Opcja z noclegiem w Pszaweli jest o tyle fajna, ze po noclegu w Sighnaghi mozna przejechac do Telavi tam wynajac taxi objechac kilka monastyrow i na wieczor wyladowac w Pszaweli a potem w gory.

To jest post, który napisałem w innym temacie. Dodam tylko, ze jesli nie chcesz ich transportu, bo jest drozszy niz u innych to zalatwia Ci taniej u kogos innego albo odstawia do Alwani gdzie wybor maszyn jest wiekszy.

Obrazek użytkownika Kupilas
Poznający Kaukaz
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 11 miesięcy temu
Dołączył: 02.08.2013 - 06:07
5 Sierpień, 2013 - 06:11

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Dzieki. Bede u nich na 100% bo wlasnie takich noclegow szukam, gdzie, mozna jeszcze poznac jak mieszkaja Gruzini. Z tego co widze to w Signagi czy Kazbegi nie ma na to szans.
Jeszcze mam pytanko: jak ich znalezc w Pszaweli?

Obrazek użytkownika R.I.P.
Amator Kaukazu
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 9 miesięcy temu
Dołączył: 16.04.2012 - 13:20
5 Sierpień, 2013 - 07:36

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

My zapytalismy czterech gosci grajacych pod sklepem w domino i jeden z nich zatrzymal marszrutke, chwile pogadal z kierowca i ten kierowca zboczyl z trasy i zawiozl nas pod dom Any. Zupełnie za darmo.
W Signagi czy Kazbegi tez sie pewnie cos podobnego znajdzie. My spalismy w Signagi u Zandaraszwili i to oni nas znalezli na postoju marszrutek a w Kazbegi to nie pamietam u kogo, tez nocleg sam sie znalazl. Musialbys raczej sam poszukac, ale jak bedziesz tam pierwszy raz to moze to byc trudne.

Obrazek użytkownika Kupilas
Poznający Kaukaz
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 11 miesięcy temu
Dołączył: 02.08.2013 - 06:07
8 Sierpień, 2013 - 06:18

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Wlasnie, ale po tym co czytam na forum to raczej bedzie trudno. Mam nadzieje, ze chociaz w Pszaweli sie nie rozczaruje.

Obrazek użytkownika R.I.P.
Amator Kaukazu
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 9 miesięcy temu
Dołączył: 16.04.2012 - 13:20
8 Sierpień, 2013 - 10:51

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Jesli chcesz spedzic mily wieczor wieczor z Gruzinami przy pysznej baraninie, winie i owocach to sie nie rozczarujesz. Jesli szukasz kilkugwiazdkowego pensjonatu to juz tak.

Obrazek użytkownika stara_wiedzma
Poznający Kaukaz
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 8 miesięcy temu
Dołączył: 24.07.2013 - 14:42
11 Sierpień, 2013 - 14:28

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

A czy ktoś ma jakieś doświadczenia jeśli chodzi o noclegi w Omalo?

Czy w Omalo można wynająć samochód terenowy i jaki jest ew. koszt takiej przyjemności?

Obrazek użytkownika R.I.P.
Amator Kaukazu
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 9 miesięcy temu
Dołączył: 16.04.2012 - 13:20
16 Sierpień, 2013 - 07:29

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

W Omalo nie ma problemu z noclegami, bo jest duzo kwater. Co do samochodu to nie wiem, podejrzewam, ze z samochód plus kierowca to bez problemu, bo codziennie przyjezdzaja z turystami, wiec jak sie pogada to pewnie zawioza, ale czegos w rodzaju wypozyczalni nie widzialem.

Obrazek użytkownika Chicken
Tamada
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 3 mies. temu
Dołączył: 20.06.2009 - 18:25
17 Sierpień, 2013 - 09:57

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

W Omalo polecam hostel Kamsuri w "centrum" wsi :D albo kwatere u Soso przed wjazdem do Omalo i jeszcze przed budynkiem dyrekcji parku, po prawej stronie samotny spory budynek.

Stowarzyszenie Most do Gruzji

Obrazek użytkownika Kupilas
Poznający Kaukaz
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 11 miesięcy temu
Dołączył: 02.08.2013 - 06:07
22 Sierpień, 2013 - 20:05

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Bylem, widzialem, wrocilem. Ogolnie wiekszosc informacji z forum sie potwierdzila. Kachetia bardzo ladna u Zandarshvili miedzynarodowe towarzystwo z duza przewaga Polakow, czasem bufonowatych. Tuszetia niedoceniona bo jest piekna i naturalna. Warto spedzic chwile w Pszaweli bo ta okolica jest zupelnie niezwiedzana a jest kilka zakatkow wartych zobaczenia, no i nocleg u Any i Pato. Nie maja luksusow np. lazienka na zewnatrz, ale sa przemili i jedzenie tak jak pisal R.I.P. przepyszne, gruzinskie z tego co sami wyhoduja bo sa biedni i nie maja kasy na zakupy gotowcow ze sklepu. Posciel czysciutka, wino smaczne i pod dostatkiem. Polecam.
Pozniej nie spalem juz u takich ludzi, ale bylem tez w miejscach pierwszej kolejnosci zwiedzania - Kazbegi, Batumi, Mestia. Jednym slowem masowa turystyka.
Moze uda mi sie opisac wiecej, ale musze sobie przemyslec, zeby mialo rece i nogi.

Obrazek użytkownika R.I.P.
Amator Kaukazu
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 9 miesięcy temu
Dołączył: 16.04.2012 - 13:20
23 Sierpień, 2013 - 10:50

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

A jadles taka smazoną baranine z cebulą? Jak sobie o tym pomysle to jeszcze mi slinka cienkie.

Obrazek użytkownika Kupilas
Poznający Kaukaz
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 11 miesięcy temu
Dołączył: 02.08.2013 - 06:07
24 Sierpień, 2013 - 10:23

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Oczywiscie. Bardzo smaczna i jeszcze jedlismy ja na glinianych talerzach co dodawalo egzotyki. Czacze popijalismy z glinianych czarek. Dlugo by o jedzeniu opowiadac. Trzeba sprobowac kuchni Any.

Obrazek użytkownika anghan
Kaukazofil
Niedostępny
Ostatnio był(a): 6 lat 3 mies. temu
Dołączył: 18.06.2013 - 21:06
24 Sierpień, 2013 - 13:54

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Chicken:
W Omalo polecam hostel Kamsuri w "centrum" wsi :D albo kwatere u Soso przed wjazdem do Omalo i jeszcze przed budynkiem dyrekcji parku, po prawej stronie samotny spory budynek.

Co masz nam myśli pisząc centrum wsi? Ja bym rozdzielił Omalo na done i górne.

Obrazek użytkownika aro
aro
Dżigit
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 11 miesięcy temu
Dołączył: 23.04.2009 - 21:17
29 Czerwiec, 2014 - 08:29

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Odswiezam temat. W tym roku wybieramy sie w koncu do Tuszetii z dzieckiem/dziecmi (okaze sie na miejscu). Dojazd samochodem wlasnym, ale nie chcielibysmy calej krainy ogladac tylko przez szybe. Stad pytanie (korzystalem z opcji „szukaj“ – slowo harcerza!!!): w ktorej wiosce najlepiej sie zatrzymac, zeby moc robic ciekawe wycieczki jednodniowe (ewentualnie na koniach)? dzieci potrzebuja motywacji, zeby dojsc – wiec na koncu musi byc cos fajnego – zamek, jezioro, etc. ;) Czy szlaki sa oznaczone? Zostaniemy w Tuszetii ok. 4 dni, ale jak bedzie fajnie to i dluzej :) Z gory dziekuje za pomoc!

Obrazek użytkownika Kamilo
Tamada
Niedostępny
Ostatnio był(a): 3 lata 3 mies. temu
Dołączył: 05.03.2013 - 09:37
29 Czerwiec, 2014 - 09:59

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Myślę, że Zemo Omalo :) fajne położenie pod Keselo wiec widoków sporo, no i stamtąd ruszasz dalej :)

Sakartvelo on my mind! საქართველო ჩემს გულში
Zapraszam do polubienia: www.facebook.com/sakartveloonmymind

Obrazek użytkownika cubano
Tamada
Niedostępny
Ostatnio był(a): 1 rok 8 miesięcy temu
Dołączył: 29.05.2009 - 12:36
30 Czerwiec, 2014 - 07:00

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Chicken » So sie 17, 2013 7:57 am:
W Omalo polecam hostel Kamsuri w "centrum" wsi :D albo kwatere u Soso przed wjazdem do Omalo i jeszcze przed budynkiem dyrekcji parku, po prawej stronie samotny spory budynek.

Numer telefonu Soso: +995599231132.

Obrazek użytkownika aro
aro
Dżigit
Niedostępny
Ostatnio był(a): 4 lata 11 miesięcy temu
Dołączył: 23.04.2009 - 21:17
6 Lipiec, 2014 - 00:12

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

ok. 20 km za Pshaveli w strone Omalo powinna byc jakas jaskinia zaraz przy drodze. ktos byl, widzial? warto sie pchac?

Obrazek użytkownika Kamilo
Tamada
Niedostępny
Ostatnio był(a): 3 lata 3 mies. temu
Dołączył: 05.03.2013 - 09:37
7 Lipiec, 2014 - 11:27

Re: TUSZETIA?potrzebuje informacji

Pojawiły się nowe mapy Tusheti:

Quote:

Trekking Maps of Tusheti

Map#1

Full view of Tusheti
Language: English
Scale: 1 : 85 000
Size: 40 x 60 sm
Paper Type: Chalk Paper (90 gr)
Printing: Poligraphy

Map#2

Trail 1 Village Omalo_Dartlo_Parsma_Nakaicho Pass_Verkhovani_Dochu_omalo
Language: English
Scale: 1 : 45 000
Size: 40 x 60 sm
Paper Type: Chalk Paper (90 gr)
Printing: Poligraphy

Map#3

Trail 2 Village Omalo_Shenako_Old Diklo_omalo
Language: English
Scale: 1 : 40 000
Size: 40 x 60 sm
Paper Type: Chalk Paper (90 gr)
Printing: Poligraphy

Map#4

Trail 3 Village Omalo_dartlo_Parsma_Girevi_Atsunta Pass_Muco_Shatili
Language: English
Scale: 1 : 85 000
Size: 40 x 60 sm
Paper Type: Chalk Paper (90 gr)
Printing: Poligraphy

Jeszcze nie sprawdzane, ale jak je tylko dorwę w sobotę to dam znać!

https://www.facebook.com/pages/Trekking-Maps-of-Tusheti-%E1%83%97%E1%83%A3%E1%83%A8%E1%83%94%E1%83%97%E1%83%A8%E1%83%98-%E1%83%A1%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%90%E1%83%A8%E1%83%A5%E1%83%A0%E1%83%9D-%E1%83%A0%E1%83%A3%E1%83%99%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98/1460074740906828

Sakartvelo on my mind! საქართველო ჩემს გულში
Zapraszam do polubienia: www.facebook.com/sakartveloonmymind